Wat is de actuele wachttijd?

10-10-2019 Onlangs is het gemeentelijk budget voor alle gemeentes, die onder het Rijk van Nijmegen vallen overschreden. Dit betekent dat er momenteel een aanmeldstop is voor vergoede zorg. We kunnen wel starten, wanneer u bereid bent intake/behandeling zelf te betalen. We zijn met de gemeente in gesprek om alsnog extra budget te krijgen, echter deze is nog niet toegezegd. De wachttijd voor Jeugd is ongeveer 4-6 weken.

De wachttijd voor (jong)volwassenen vanaf 18 jaar is ongeveer 3-4 maanden

Hoe weet ik of ik op het juiste adres ben?
Over het algemeen zijn verwijzers uitstekend op de hoogte van ons hulpverleningsaanbod. Bij twijfel kunt u of wel een vraag via het contactformulier stellen of bellen en een bericht achter laten bij de bureaudienst of op ons antwoordapparaat, u wordt dan zo spoedig mogelijk terug gebeld.

Kan ik een voorkeur voor behandelaar uitspreken?
Uiteraard kunt u via het aanmeldformulier aangeven of u een specifieke voorkeur heeft voor een bepaalde behandelaar, wij proberen bij het inplannen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden. Mochten wij u adviseren om inhoudelijke redenen, dan wel een langere wachttijd, hier van af te wijken, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. In overleg met u zal dan naar een passende oplossing worden gezocht.